Goed en efficient geregeld

Openbare orde en veiligheid

De applicatie Openbare Orde en Veiligheid (OOV) ondersteunt gemeenten bij een veilige en overzichtelijke registratie van alle casussen binnen dit domein. Denk aan woonoverlast, uit huis zettingen of begeleiding van mensen na detentie. De applicatie voldoet volledig aan de eisen van de AVG en de Wpg en bevat koppelingen met onder andere BRP en BAG. Zo kun je als gemeente effectief schakelen met ketenpartners en je regierol goed invullen, met maximale aandacht voor privacy.

Veilig, overzichtelijk en toekomstbestendig

De OOV-applicatie biedt alles wat nodig is om zorgvuldig te werken aan een veilige leefomgeving en ondermijning te voorkomen. Binnen één systeem registreer en volg je eenvoudig onder andere:

  • Woonoverlast –  signaleren, registreren en opvolgen van meldingen in de buurt
  • Uit huis zettingen –  overzicht en afstemming met ketenpartners
  • Begeleiding na detentie –  ondersteuning en monitoring van terugkeertrajecten
  • Drugspanden (Wet Damocles) –  handhaving bij illegale activiteiten in panden
  • Wet BIBOB –  controle op de betrouwbaarheid van ondernemingen
  • (Il)legale prostitutie – toezicht en naleving van regels binnen de gemeente
  • Maatschappelijke opvang – coördinatie en inzicht in opvangtrajecten


Met duidelijke dossiers, automatische autorisaties en koppelingen met basisregistraties heb je altijd grip op processen, terwijl privacy en veiligheid gewaarborgd blijven.

Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag er niet tussen? We helpen je graag verder!

Nadat de client gemeld is door DUO start de inburgeringsconsulent met het maken van een PIP. Als die volledig is dan maken we automatisch de juiste leerroute waarin alle belangrijke zaken omtrent de inburgering én het participeren in de samenleving geregistreerd kunnen worden. Denk aan financiele ontzorging, de MAP en de PVT. Maar ook een indicatie van zelfredzaamheid in de maatschappij kan worden gevuld.

Ja, er is per gemeente een standaardrapportage is het juiste formaat beschikbaar. Deze kan na exporteren eenvoudig bij het cbs worden geupload.

We bieden optioneel de mogelijkheid om ook de spuk-tarieven per client te registreren. Zo is snel inzichtelijk waaraan budget is uitgegeven en welk bedrag er nog per client beschikbaar is. Deze gegevens zijn aan een aparte rol toe te wijzen.

Andere oplossingen

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

We komen graag vrijblijvend langs om te kijken hoe uw administratie, processen en rapportages in het sociaal domein efficiënter kunnen – en of onze applicaties daarbij kunnen helpen.